وبلاگ شخصی امید سبیلی

هنرمند آباده ای در زمینه فیلم سازی و تئاتر

هنرمند آباده ای در زمینه فیلم سازی و تئاتر

هنرمند آباده ای در زمینه فیلم سازی و تئاتر

بایگانی

افتتاح آموزشگاه هنرهای نمایشی در آباده

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷ ق.ظ

به گزارش آباده نما به نقل از فارس۴۸ آموزشگاه هنرهای نمایشی ترنم به عنوان تنها آموزشگاه فعال شمال فارس در زمینه هنرهای نمایشی با حضور رییس فراکسیون ۱۴۰۴ مجلس ، فرماندار آباده و جمعی از مسئولان شهرستان آباده افتتاح شد.


نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی که در مراسم افتتاح اولین آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی در شمال فارس در آباده حضور یافته بود گفت: مهمترین و اصلی ترین معضل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمبود اعتبارات و عدم موفقیت در جذب سرمایه گذار در حوزه های کاری این سازمان است که باید با تدبیر دولت و حمایت مجلس برطرف شود.

دکتر رحیم زارع افزود: هنر نمایش و تئاتر در شهرستان آباده از قدمت بالایی برخوردار است که نیاز است بیش از اینها به هنرمندان این شهر بها داد و از آنها حمایت کرد چراکه فرهنگ و هنر این شهرستان مدیون همین هنرمندان و صاحبان ادب است.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر مظلوم ترین بخش در حوزه مسائل اجرایی کشور است و هرکجا لازم باشد بودجه های اجرایی کم شود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین اداره ای است که این محدودیت در مورد آن اعمال می شود.

نماینده مردم شهرستان های آباده،بوانات و خرمبید با تاکید بر لزوم اصلاح انتظارات مردم و دستگاه های اجرایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظایف هیچ دستگاهی بطور کامل از دیگر ارگان ها مجزا نیست بلکه تعامل و همسویی تمامی بخش ها می تواند موجب خدمت رسانی بهینه به مردم شود.

گفتنی است مجوز این آموزشگاه به شماره ۱۲۰۴۵/۸ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مدیرعاملی امید سبیلی صادر شده است.

 

*شورای نمایش این شهرستان ، دیکتاتور مابانه مانع اجرای یک سری نمایش های پرمخاطب در این شهرستان می شود

به گزارش فارس۴۸،  وضعیت نابسامان هنرهای نمایشی در آباده و اختلافات شدید داخلی در بین هنرمندان این عرصه چندسالی است که مانع از اجرای برخی نمایشهای پرمخاطب در این شهرستان می شود. هرچند برخی از هنرمندان معتقدند شورای نمایش این شهرستان ، دیکتاتور مابانه مانع اجرای یک سری نمایش های پرمخاطب در این شهرستان می شود اما باید قبول کرد که ضعف اصلی متوجه ارشاد اسلامی است که مدیر کل آن در فارس از حمایت همه اقشار هنرمند در این استان خبر داده بود. این در حالی است که گفته های مریدی با آنچه هم اکنون در تئاتر این شهرستان رخ می دهد کمی ضدو نقیض به نظر می رسد.

یکی از هنرمندان نمایش های طنز در شهرستان آباده در این خصوص می گوید: بازی در نمایش کمدی بسیار سخت است. زیرا به نظرم به راحتی می‌توان گریه مردم ایران را درآورد اما نمی‌توان آنها را به آسانی خنداند. همیشه دوست دارم در این ژانر فعالیت کنم زیرا احساس می‌کنم بسیار جای کار دارد زیرا باید اتفاقاتی رخ دهد که علاوه بر باور پذیر بودن، فرا انتظار نیز باشد.

وی ادامه داد: جامعه امروز ما به اندازه‌ای دچار استرس و تشنج شده که نیاز به این نوع نمایش دارد. چه اشکالی دارد که تماشاگر دو ساعت بخندد و ذهن خود را از استرس و تشنج پاک کند؟.

با این اوصاف نمی توان قاطعانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در خصوص عدم اجرای تئاتر کمدی در آباده مقصر دانست اما چیزی که واضح است انگار شورای نمایش این شهرستان تمایلی برای ادامه فعالیت برخی از هنرمندان در این شهر ندارد و به ذائقه هنری مردم این شهرستان توجه نمی کند.

حال باید دید که در پیگیری های بعدی ما، نظر معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص چیست و آیا گره کور این اختلافات با دستان وزیر ارشاد رفع خواهد شد یا نه!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۳
امید سبیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی